Whole Woman

Vibrance House

Carl Hansen & Søn

Stender

Lyngby Porcelæn

FRITZ HAN​SEN​

Vi har set stolen en million gange før, så i anledningen af 60 året for Arne Jacobsens 7'er gik jeg tættere på.

For at vise formen på nye måder og give nye fortællinger liv. Det blev til en kærlighedshistorie - både om

årene frem til nu,og fremtidens designmuligheder med et ikon på fire ben. Den dybe natblå og den sarte

pudder med henholdsvis metalic og guldben er limited jubilæums edition.

MAGASIN CHOKOLADE

De kommer i smagfulde farver. Friske fra fabrikken hver torsdag. Og skal på en gang skille sig ud og passe ind.

Flødebollerne fra Magasin Chokolade er noget særligt, og netop det har jeg vist med kampagnen, hvor farver

og fløde-bolle-mønster skaber stærk genkendelighed, og får produktet til at stritte på en smuk måde.

PANDORA

Vundet i en bureaukonkurrence sammen med Saatchi & Saatchi. Opgaven var at udvikle det visuelle univers for Pandora worldwide, så de fik flere identitetsskabende elementer at lege med end det kendte logo. Løsningen blev et visuelt univers med farver, fotostil, designmanual, brand book og ikke mindst det bærende element: Sløjfen, som binder Pandora sammen med de uforglemmelige øjeblikke i kvinders liv verden over. Uanset om de forkæler sig selv med smykker eller bliver overrasket af andre.

MAGASIN

Sale-kampagnen skulle have humor, være ikonisk og signalere god smag, selvom varerne var sat ned. Ordet "sale" er designet ud fra bogstaverne i Magasins logo, og det gule og hvidstribede mønster skaber en nostalgisk reference til Magasins meget genkendelige look for år tilbage. Kombinationen af visuelle elementer har betydet, at det med sale-kampagnen lykkedes at kommunikere udsalg med en sjælden klasse og sympati.

FRITZ HANSEN

Nej, det er ikke plastik. Det er 7 lags finer malet efter alle kunstens regler. Det budskab skulle have været formidlet som en Powerpoint- præsentation på et forhandlermøde. Indtil jeg udfordrede ideen. Forhandlerne endte med at få en malet pind, de kunne røre ved, og en lille pose, der gemte på en inspirationsfolder. Folderen blev i øvrigt så stor en succes, at den kom ud i alle butikkerne også.

ÆON JEWELLERY

Æons visuelle univers tager udgangspunkt i cirklens runde form. Inspirationen kommer fra naturen, hvor intet er firkantet, fra bogstaverne i navnet og især fra smykkedesignet. Her går cirklen igen i de rene, håndlavede og enkelt designede smykker af guld, ædelsten og krystaller. Desuden er billederne i Æons univers meget personlige, da modellerne i kataloget alle er en del af smykkevirksomheden.

STELTON

Stelton ønskede en serie, der havde brandets dna, men samtidig var noget nyt. Derfor lånte jeg Arne Jacobsens klassiske cylinderform — et Stelton ikon — og valgte et materiale, der gjorde det muligt på en gang at bryde og beholde formen. Mønsteret har den effekt, at produktet aldrig ser ens ud fra forskellige vinkler, fordi lys og skygge "designer med".

RIKKE HERTZ COUNSELING​

Opgaven gik ud på at folde Lotusblomsten, som er virksomhedens logo, ud til en visuelt univers med en stærk dna. Med mønster, fonte og farver er der i dag meget mere at fortælle med — stadig i en fin balance mellem spiritualitet og hardcore business samt det orientalske og det nordiske.

FOSSFLAKES

Virksomheden udvikler fyld til dyner og puder af høj og allergivenlig kvalitet. Det visuelle univers skulle derfor være rent, lækkert, nordisk og moderne. Ideen til logo og mønster udspringer af stjernen på himlen, der kommer frem om natten, når man ligger under dynen og sover trygt. Desuden danner stjernerne tilsammen en hexagon, der er symbol for de unikke flakes, som Fossflakes fyld er lavet af. Mønsteret går igen enten som helhed eller i form af elementer i alt fra brochurer til hang tags og butiksmiljø. På den måde giver det visuelle univers Fossflakes stor fleksibilitet og stabil genkendelighed på samme tid. Jeg har desuden udviklet Fossflakes grundfarver sort, hvid og aqua, ligesom jeg står bag virksomhedens fotos, web, stationary, emballager, messematerialer, brochurer, butiksindretning, film, tekstildesign og meget mere i samme stil.

TENNAHILL

Hvordan laver man noget, ingen kan se hvad er, men alle tiltrækkes af? Sådan her — det eksklusivt indpakkede og meget elegante sexlegetoj til hoteller ligner en bog. Under overskriften "Come Closer" inviterer indholdet dog til alt andet end at læse i sengen. O'et fra ordene i overskriften udgør et genkendeligt element, hvor to former symbolsk og forførende enkelt forenes.

SLOGGI

Det grafiske design af Sloggis 35 års jubilteumsbog var en rejse i tid og materialer. Fra billeder af 70 og 80'ernes modeller til seks moderne nordiske bloggeres fortolkninger af den legendariske trusse. Alt skulle forenes i et sammenhængende look, hvor en hudfarvet farveskala og et særligt Sloggi-mønster skabt af g'er blev de bærende elementer. Resultatet blev en legende bog, hvor hver opslag var helt sit eget, og bogen alligevel var en helhedsoplevelse.

RøDE KORS

Ide, koncept, look og stil. Alt det stod jeg for i udarbejdelsen af Røde Kors 36 siders fashion redesign auktionskatalog. Kataloget skulle bruges til et arrangement i modens navn, hvor en masse kendte designere havde redesignet egne kreationer. Opgaven gik blandt andet ud på at få det historiske røde kors til at fremstå moderne og fashionabelt — et spændende projekt i en god sags tjeneste.