ain’t no saint

​Endnu en fed opgave! Jeg lavede ny identitet og koncept til Saint Tropez, tiden var løbet fra den gamle og de trængte til et visuelt og konceptuelt boost. Navnet Saint Tropez tager mig tilbage til 80’erne, og det er der som sådan ikke noget galt med, men jeg havde lyst til at arbejde mere med selve ordet Saint, i det ligger der så mange associationer og billeder, at det var interessant at dykke ned i det ord.

Saint Tropez er til den kvindelige målgruppe, og jeg som kvinde ved hvilke skismer mange af os er oppe imod så som: den pæne/frække, luderen /madonnaen, fri/bundet, artig/slem, korrekt/ukorrekt og jeg kan blive ved. Så det var en foræring at arbejde med ordet Saint, og få fat i kontrasterne vi alle har i os, frem i lyset, på en humoristisk og fashionabel måde. Looket er feminint og iøjenfaldende og prikken over i’et har jeg brugt som et grafisk element og mønster.​

LINES OF LIFE

Det handler altid om at finde ind til essensen, hvor skiller brandet sig ud. Lyngby Porcelæn skiller sig ganske særligt ud ved deres linjer der reflekterer lys og skygge. Stramme linjer, skæve linjer og bløde linjer. Derfor skulle Lyngby Porcelæns Brandbook tage afsæt i lige netop denne unikke karaktéregenskab. Omslaget på Brandbook’en blev lavet i præg som vasen og koncept. tekster og grafik omhandler linjerne. En stærk og enkel idé og et koncept der kan blive ved og ved.

astar was born

I forbindelse med at 7’er stolen fyldte 60 år, blev jeg af Fritz Hansen bedt om at lave en jubilæumsplakat, Med 7’eren lavet i 2 nye jubilæumsfarver, lyserød og natblå. Formen på stolen er så velkendt og karakteristisk at jeg synes at det ville være skønt at arbejde med formerne og kærligheden. det blev til en lille poster serie med overskrifterne: A star was born, In perfect shape, True love og Attraction​.

vibrerende nærvær

Vibrance House er et smukt sted med gode intentioner og vibrationer, et sted med højt til loftet, spiritualitet og fordybelse, men også med hardcore business og ambitioner. Sådan et sted som jeg håber at fremtiden byder på meget meget mere af! Jeg blev bedt om at lave det look der skulle indhylde de smukke tanker og visioner. Jeg lavede et vibrerende ikon, bløde former der griber ind i hinanden, former man kan bruge på mange forskellige måder. Et koncept og identitet der skulle fylde ud og fylde op, på både de indre som ydre “hylder”.​

vækst, harmoni & balance

Maria Furbos nye visuelle identitet er stramt og moderne, jeg har valgt grønne nuancer der skal understrege vækst, harmoni, natur og balance. Maria Furbo arbejder med bæredygtig ledelse og hendes fokus er det enkelte menneskes trivsel og udfoldelse. Når en identitet er veldesignet, er mulighederne uendelige. Ikonet symboliserer bl.a. flow, natur, yin yang, maskulin & feminin.​

livet begynder her

Københavns Fødeklinik er en privat klinik hvor man som gravid kan komme i forløb og til sidst føde sit barn i bløde, smukke og omsorgsfulde rammer. Jeg ville skabe et ikon/logo der viste frugtbarhed men på en subtil måde. Farverne er bløde og omfavnende, og her er der mulighed for en del produktudvikling, så derfor er et mønster til sengetøj, tapet, stofklude etc. er oplagt. Skønt projekt, lavet af jordmødre med hjertet på rette sted.​

katalog carl hansen & søn

Stort og lækkert imagekatalog designet for Carl Hasen og søn.​

sale sale sale

Jeg har været så heldig at får lov til at arbejde med Magasin igennem mange år. Jeg har udviklet alt fra koncepter, emballager, julekataloger etc. og det hele har været spændende og meget givende. En af de ting jeg har lavet, som jeg stadig synes er skøn, hyggelig og som emmer af både fortid og fremtid er Magasins Sale kampagne. Fortiden ligger i brugen af de gule klassiske Magasin striber og fremtiden ligger i det grafiske og stramme look. En dejlig enkel kampagne med høj genkendelsesværdi.​

viden der smører hjernen

Forskellige projekter udvider og udfordrer. Danmarks Tekniske Museum, er et skattekammer af gamle og vigtige opfindelser, og flere har ændret vores verden. Dog er pengene til markedsføring og design ikke store, men betyder det så at man ikke kan lave noget iøjenfaldende og fedt? Nej, det gør det selvfølgelig ikke, og som med alt andet, handler det om at komme ind til kernen, finde essensen og derfra bygge et look. Så jeg har brugt deres ikoniske maskiner og arbjedet med frække og stærke farver og hyggelige og sjove overskrifter, samt jeg har skabt en ikonlinje, der sidder i bunden af alt trykt materiale, der viser nogen af de mest ikoniske maskiner i dere enorme samling. Enkelt og iøjenfaldende, med et glimt i øjet.​

bog design

Layout og design af stylist Katrine Martensen - larsens bog MOODS​.

frihed og forandring

Til Sofia Mannings Coach uddannelse har jeg skabt et ikon der symboliserer vækst, frihed, frugtbarhed og liv. Sofia Manning er en mental oase, et sted hvor man vækster sin sjæl. Det store bøgetræ midt i gården på Frederiksberg, hvor Sofia Mannings hus ligger, er et smukt symbol på, at der op af afsfalten kan vokse store og stærke træer. Fuglen symboliserer frihed, at sætte sig selv fri, at turde flyve, hvilket er essensen i Sofia mannings koncept. Ikonet kan bruges helt eller dele af det...ovenfor vises, logo, instagram, mønster, mulepose etc.​